Saturday, August 1, 2009

CDHM-anniversary contest!

I sculpted this dog for the canine category of the CDHM- anniversary contest, and won first place in my category and in Best animal show!!! I am so happy! I couldn´t post any picture beore the cometition was done.

Here is my dog and the food cellar I made for her
(he
r name is Doris)

.............................................................................

Den här hunden skupturerade jag och deltog i CDHMs internationella jubeleums tävling och så vann jag fösta pris i kategorin för hundar och sedan även första pris i "best animal show" !!! Jag är otroligt glad! Jag har inte kunnat posta några bilder förren nu, då tävlingen är färdig.



Här är min hund sittande i en matkällare, hon heter Dori
s och drömmer nog om alla delikatesser!

En närbild på Doris som är ca 4,5 cm hög


- Hanna-

6 comments:

Lena said...

Ett stort GRATTIS till dej Hanna!
Vad roligt att du vann, det var verkligen en fin miniatyrmiljö di skapat!
Är hunden skulpterad i lera? Väldigt fin är den och så goda delikatesser har du gjort också.
Hälsningar Lena!

Eva J said...

Men så fantastiskt roligt att du vann Hanna!
Grattis! hur fin hund och miljö som helst!
Jag som har hundar känner igen den där
bedjande blicken upp mot korvarna som
hänger över hyllan! underbart!
Nyfiken fråga: vad vann du? är det "bara"
äran man tävlar om eller fick du något
roligt pris också?

Hälsningar
Eva Johanson

Hanna said...

Tack så mycket Lena, jag är så glad över min förstaplats! hunden är skulpturerad i sculpey-lera.

Tack så mycket Eva jag har ansträngt mig för att fånga just det uttrycket, så roligt att du känner igen det! Jag vann flera fina priser bland annat ett fint greenleaf dockkåp och en artikel om mitt bidrag i en miniatyrtidning, här är en länk med priserna: http://forums.cdhm.org/index.php/topic,8797.0.html

-Hanna-

Anonymous said...

Grattis!! Snyggt jobbat

Jo Raines said...

Congratulations! Well deserved--he is marvelous!

Jody
http://minileapsandbounds.blogspot.com/

Hanna said...

Thank you Jody!! I am very happy to win, this dog was my first sculpt!

-Hanna